Welcome to the Onshape forum! Ask questions and join in the discussions about everything Onshape.

First time visiting? Here are some places to start:
  1. Looking for a certain topic? Check out the categories filter or use Search (upper right).
  2. Need support? Ask a question to our Community Support category.
  3. Please submit support tickets for bugs but you can request improvements in the Product Feedback category.
  4. Be respectful, on topic and if you see a problem, Flag it.

If you would like to contact our Community Manager personally, feel free to send a private message or an email.

Options

Warum wir der flansch auf der einen Seite abgeschnitten?

hobie_smithhobie_smith Member Posts: 34 ✭✭
Hallo,
bei diesem Beispiel wir auf der einen Seite der flansch falsch beschnitten. Wenn ich diesen in die andere Richtung biege ist es wieder korrekt.

Wo liegt mein Fehler?

https://cad.onshape.com/documents/9e8838e5c34d5f7235944b72/w/f5ed0855c8ab409fc0ec8b74/e/79aa6f4674d664af2ebb6a46

Gruß
Hobie

Best Answer

Answers

  • Options
    NeilCookeNeilCooke Moderator, Onshape Employees Posts: 5,377
    Gibt es einen Grund, warum Sie die Standardfunktionen nicht verwenden? Scheint okay mit ihnen.
    Senior Director, Technical Services, EMEAI
  • Options
    hobie_smithhobie_smith Member Posts: 34 ✭✭
    edited July 2019
    Sorry, ich benutze diese weil ich so auf einem Android Blech bearbeiten kann.

    Aber auch auf dem Desktop funtioniert das nicht einwandfrei.


  • Options
    NeilCookeNeilCooke Moderator, Onshape Employees Posts: 5,377
    Versuchen Sie das zu erreichen? Dies nutzt die Standardfunktionen...


    Senior Director, Technical Services, EMEAI
  • Options
    hobie_smithhobie_smith Member Posts: 34 ✭✭
    Genau so soll es aussehen. Versuchen Sie den flansch Mal in die andere Richtung zu biegen. Ist das Ergebniss das gleiche? Oder fehlt nun der Freischnitt?
  • Options
    NeilCookeNeilCooke Moderator, Onshape Employees Posts: 5,377
    Ok, jetzt verstehe ich. Das ist ein Fehler.

    @lana flipping these flanges causes the relief to disappear and report "collision".
    https://cad.onshape.com/documents/f51e8e295012eeaae3912835/w/3d936a870d3ff8241c0c106d/e/78231b19d3d377f6c150728b
    Senior Director, Technical Services, EMEAI
  • Options
    hobie_smithhobie_smith Member Posts: 34 ✭✭
    lana said:
    Thank you. I'll investigate that. As a workaround in meantime you can push back the flange sides with move face:
    Danke.

    Wenn du die Flanke aber in die andere richtung biegst, funktioniert das nicht mehr mit dem verschieben.
    Da sonst der freischnitt nicht mehr funktioniert.

Sign In or Register to comment.